• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
سه شنبه 17 اسفند 1400
کد مطلب : 155878
+
-

گام اساسی مجلس  در مبارزه با حقوق‌های نجومی

نمایندگان مجلس، سقف خالص پرداختی ماهانه از محل حقوق و مزایای مستمر و غیرمستمر و سایر پرداختی‌ها از هر محل و تحت هر عنوان به گروه‌های مختلف حقوق‌بگیر در دستگاه‌های اجرایی را مشخص کردند. با تصویب مجلس در سال آینده صدور هرگونه مجوز جدید برای افزایش حقوق و مزایای مستمر و فوق‌العاده‌ها تحت هر عنوان و از محل هر نوع اعتبار ممنوع شد.
 براساس تصمیم نمایندگان در جریان لایحه بودجه1401سقف خالص پرداختی ماهانه از محل حقوق و مزایای مستمر و غیرمستمر و سایر پرداختی‌ها از هر محل و تحت هر عنوان در سال 1401به گروه‌های مختلف حقوق‌بگیر در دستگاه‌های اجرایی موضوع ماده 29 قانون برنامه ششم توسعه و همچنین نیروهای مسلح، وزارت اطلاعات و سازمان انرژی اتمی از قبیل کارکنان کشوری و لشکری، اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش‌عالی و پژوهشی و قضات در تمامی مناطق کشور 7برابر خواهد بود.
 پرداخت مازاد بر این مبلغ با هر عنوان و از محل هر نوع اعتبار به کارکنان کشوری و لشکری اعم از کارمندان، اعضای هیأت علمی، قضات و بازنشستگان در وزارتخانه‌ها و شرکت‌های دولتی و همچنین شرکت‌ها و مؤسساتی که مدیران آن به هر طریق توسط دولت یا نهادهای عمومی منصوب می‌شوند، ممنوع است. سازمان اداری و استخدامی کشور آذرماه در جریان گزارشی اعلام کرده بود «حداقل حقوق‌ پرداختی به کارکنان که در سامانه حقوق و مزایا ثبت شده است، ۳میلیون و ۲۵۵هزار تومان و حداکثر پرداختی ثبت‌شده، تقریباً ۶۲برابر و بیش از ۲۰۰میلیون تومان است.»

این خبر را به اشتراک بگذارید